Go To Top

Slumpat inlägg

Vattenbehållare

{jcomments on}Ta och tvätta ur 1-2 50 cl petflaskor. Rista försiktigt på utsidan och gradera varje deciliter. Praktiskt! Mycket billigare än köpevarianter och ganska lätta. Dessutom väldigt stryktåliga.

Dag 5

9/6

Vaknade i vanlig ordning av solens hetta. En liten renhjord gick omkring utanför tältet.

grov2007 11

Drack kaffe i solen och tog det lugnt. Det skulle bli en riktigt kort vandring idag, för att komma på lite lagom avstånd från Grövelsjön. Gick iväg vid 10 och passerade Grötvallssjön och samevistet. Solen gassade på som förut.

Vid skoterleden tog jag av mot Särsjöbäcksstugan. Sista biten blev det att zick-zacka mellan sumpiga lerpölar. I vindskyddet blev det en lång fikapaus. Det var svalt och skönt därinne. Jag hade inte bråttom så jag la mig och lyssnade på MP3.

Efter cirka 2 timmar gick jag vidare söderut. Där en stig från samevistet ansluter till leden la jag av mig ryggsäcken vid en liten sjö.

grov2007 12

Sen tog jag vattenflaskan och gick upp på Jakobshögen. När jag kom upp efter cirka 25 minuter såg jag regnmoln dra in västerifrån. Det hade börjat blåsa upp så jag bestämde mig för att inte bli långvarig däruppe.

Väl nere slog jag snabbt upp tältet vid 18-tiden. Jag hörde lite åskdunder på avstånd men något regn kom aldrig. Däremot friskade vinden i rejält ett tag. Nu blir det att softa i tältet, lösa lite korsord och suduko, lyssna på MP3 och sedan kvällsfika.

grov2007 13

Månad196
Totalt16975

Kontakt

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.